După 12 luni și 47 de audieri în cadrul comisiei de anchetă Dieselgate, plenul Parlamentului European a acționat decisiv pentru a opri repetarea unor astfel de scandaluri în viitor.

În timpul sesiunii plenare de săptămâna trecută, de la Strasbourg, am votat două documente extrem de importante.

Primul, este raportul comisiei de anchetă, în care sunt prezentate faptele descoperite dar și recomandările Parlamentului European.

Al doilea document reprezintă primul act legislativ la nivelul Uniunii Europene care să prevină înșelătoriile cu privire la emisiile poluante. Social democrații europeni au luptat pentru întărirea controalelor înainte de aprobarea intrării în circulație a unor noi autovehicule, dar și pentru ca toți cetățenii europeni păgubiți să primească toate compensațiile ce li se cuvin.

În esență, grupul nostru politic a amendat textele votate astfel încât să putem asigura reguli mai stricte și armonizate la nivel european, și limite mai stricte pentru emisiile de noxe. Desigur, rolul Parlamentului European nu se oprește aici, în lunile viitoare urmând să aibă loc numeroase discuții cu reprezentanți ai Statelor Membre pentru implementarea măsurilor adoptate de noi.

Așteptăm cooperare din partea tuturor celor implicați, mai ales că, la acestă oră, 90% dintre toți cetățenii europeni respiră un aer poluat, iar aproape jumătate de milion dintre ei mor anual din această cauză. E clar că lucrurile nu mai pot continua astfel într-un domeniu care contribuie masiv la agravarea acestei probleme – cel al construcției de autovehicule. Normele de poluare trebuie să fie respectate în modul cel mai trasparent și mai strict posibil, iar Statele Membre și Comisia Europeană, spre deosbire de trecut, trebuie să își facă mult mai bine datoria. Parlamentul European, prin textele adoptate, le oferă acum un sprijin puternic.