Voi iniția o schimbare fundamentală în ceea ce privește viziunea de dezvoltare a infrastructurii, pe care orașele occidentale au adoptat-o deja încă din anii ’70.

Propunem:

  • ”TRANSPORT PUBLIC ATRACTIV PENTRU TOȚI ORĂDENII”: Scăderea timpilor de așteptare între cursele de transport în comun; tramvaie, autobuze – noi, electrice vor constitui alternative pentru utilizarea autoturismului personal, ceea ce conduce în primul rând la reducerea noxelor, a presiunii asupra locurilor de parcare din zonele instituțiilor publice, reducerea bugetelor familiale alocate transportului, dar mai ales timpii petrecuți în traffic.
  • DESCHIDEREA DE NOI RUTE și linii de autobuz pentru deservirea optimă a TUTUROR orădenilor din toate cartierele;
  • ASIGURAREA UNOR BENZI UNICE pentru autobuze și taxi, acolo unde acestea se pretează, creșterea vitezei autobuzelor, orar afișat și respectat de către acestea;
  • CONECTAREA CARTIERELOR NOI la centrul municipiului prin curse noi de autobuz
  • PARCĂRI la intrările în oraș și de-a lungul primului inel de circulație, inclusiv parcări în punctele cheie ale orașului pentru autocarele cu turisti;
  • Realizarea unui sistem de bike sharing, pentru incurajarea folosirii bicicletei și descongestionarea traficului în oraș conform propunerii noastre privind un sistem integrat de piste de biciclete.
  • CONTINUAREA INVESTIȚIILOR în modernizarea parcului de tramvaie și autobuze.
  • PARCĂRI cu costuri subvenționate pentru cadrele sanitare și de învățământ în proximitatea locului de muncă;
  • ”UNDĂ VERDE ÎN ORADEA”- optimizarea circulației rutiere pentru reducerea noxelor prin rezolvarea punctelor de incidență precum intersecțiile
  • EFECTUAREA UNUI STUDIU DE TRAFIC pentru fluidizarea traficului rutier, semaforizare inteligentă și sistem de monitorizare video;

Expropieri de case pentru parcare la sol, sau soluții smart pentru parcările orădenilor?

Parcările de domiciliu din cartierele de blocuri, sunt un subiect tabu pentru actuala administrație a Oradei. În timp ce se risipesc bani din bugetul local pentru proiecte megalomane, multe dintre ele inutile, cum ar fi pasaje construite în zone fără mari probleme de trafic, orădenii sunt obligați să se certe cu vecinii sau prietenii lor, licitând în fiecare an pentru locuri de parcare de domiciliu insuficiente pentru toți locuitorii. Alții mai puțin norocoși au fost expropriați din casele unde au locuit întreaga viață, pentru a face loc unor parcări la sol, și asta pentru că nimeni din actuala administrație nu s-a gândit că există și soluții alternative, care să rezolve problema lipsei de locuri de parcare și, totodată să ii scutească pe proprietarii de case de traumele unei exproprieri abuzive.

Una dintre soluții este oferită chiar de o firmă locală: un sistem supraetajat de parcări care dispune de 86 de locuri de parcare pe spațiul aferent a 20 de locuri de parcare la sol. Acest sistem automatizat supraetajat, nu este singurul de acest tip, dar toate au avantajul de a oferi soluția ideală pentru rezolvarea unei probleme ce persistă de mai bine de 12 ani în Oradea, și asta la costuri similare pe loc de parcare.

 

Organizarea șantierelor – dovada disprețului total al actualei administrații față de confortul orădenilor

În calitate de primar,  voi restructura direcția Tehnică și voi cere monitorizarea zilnică a fiecărui șantier. Voi cere respectarea termenelor și penalizarea firmelor care nu le respectă. Orădenii merită respect, iar orice întârziere justificată trebuie comunicată.

Investițiile în Oradea nu se vor opri, dar vor fi organizate astfel încât disconfortul creat să fie cât mai mic, prin respectarea termenelor și asigurarea respectării calității lucrărilor!

Cea mai mare problemă a actualei administrații este calitatea proastă a lucrărilor, dar și organizarea șantierelor, respectarea termenelor de finalizare precum și comunicarea cu locuitorii direct afectați de acestea. Piața Ferdinand, parcarea de pe strada Independenței, Strada Aurel Lazăr, strada Traian Moșoiu, promenada de pe malul stâng a Crișului Repede, strada Libertății sunt doar câteva exemple de șantiere deschise și abandonate la un moment dat de administrația PNL în zona centrală. La aceste exemple se adaugă toate străzil din jurul străzii Sucevei care sunt blocate de lucrări abandonate de mai bine de 4 luni de zile. Același lucru îl vedem și în cartiere, întârzieri și lucrări de proastă calitate, borduri înlocuite cu unele de beton, de o calitate îndoielnică și cu o durată de viață mai  mică decât a celor schimbate, ori capace de canal zgomotoase care ne trezesc la fiecare trecere a unei mașini noaptea.

Exemple de investiții care au dus la corecții financiare de 25 de milioane de euro 20012-2020! (detalii aici)

Dealul Ciuperca – după 4 ani de la inaugurare, încă dealul este nevizitabil. 4 ani din viața noastră am fost privați de un obiectiv întrăgit al orădenilor

Piața Unirii – practic toate dalele sunt crăpate, căldura este insuportabilă datorită lipsei de vegetație

Pasajul Vulturul Negru – pasajul a fost refăcut de 2 ori, iar mozaicul turnat și inaugurat de actuala administrație a fost înlocuit și plătit a doua oară cu un pavaj neconform cu proiectul inițial. Astfel am fost privați de unul dintre cele mai frumoase pavaje din Europa.

Drumul Expres – este de fapt o stradă cu o bandă pe sens, premieră în Europa, dotată cu treceri de pieton, sensuri giratorii și piste de bicicletă care au crăpat a doua zi după inaugurare.

Angiograf – corecție financiară 100%cumpărat second hand, motiv pentru care orădenii au trebuit să restituie toți banii din fonduri europene

Noua linie de tramvai Calea Aradului – Universitate – Depou OTL – corecție financiară 100% – experții primăriei nu au publicat licitația în registru internațional de licitații, iar firma care a elaborat caietul de sarcini și a efectuat proiectarea, face parte din consorțiul care a câștigat licitația

Subtraversare DACIA – din orice punct intri în intersecție, nu poți vira stânga, ceea ce înseamnă că în loc să ducă la decongestionarea traficului, se vor creea alte ambuteiaje. Mai mult decât atât, din motive ce țin de intubarea pârâului Paris, înălâimea pasajului nu permite trecerea autocarelor.

Piața Rogerius și parcarea aferentă – Piața a fost prost proiectată și au avut nevoie de suplimentări din bugetul local. Inclusiv parcarea supraetajată a fost uitată în momentul depunerii proiectului. Proiectul este finanțat din fonduri europene destinate centrelor de afaceri. Prin artificii marca PNL, aceste fonduri au dus la reabilitarea unei piețe. Vă invit să mergeți la etaj să vedeți calitatea centrului de afaceri administrat de conducerea liberală a primăriei. Parcarea a crăpat în primul an.

Parcarea Independenței – 8 ani de întârziere, peste 12 milioane de euro investiție totală – infiltrații de apă.

Amendă CET Oradea – 33 de milioane de euro – în 2012 centrala a omis să încarce în sistemul continental o treime dintre certificatele pe care le-a cumpărat pentru emisiile de gaze cu efect de seră. 

Aquapark Nymphea – parcarea a fost uitată și a trebuit să fie finanțată din bugetul local

Piața 100 – proiectată greșit, fără locuri de parcare suficiente, acces necorespunzător și condiții mizere, având în vedere că este o construcție nouă, nu una improvizată. Diferențele dintre fosta piață și cea nouă, sunt infime, deși costurile au fost enorme.

Grădina Zoologică – 4,5 milioane de euro investiți. Astăzi Zoo Oradea arată ca abandonată. Mizeria, vitrinele sparte și neînlocuite, animalele neîngrijite, arată că ADP SA are un singur scop și anume virarea profitului către Primăria Oradea.

WC publice – nu putem critica de niciun fel wc-urile publice, deoarece acestea lipsesc cu desăvârșire.

Parcuri – Parcurile 1 Decembrie, Bălcescu, Petofi, 22 Decembrie, Orășelul Copiilor, Ghioceilor, Dragos Vodă sunt doar câteva exemple de parcuri abandonate de administrația PNL. Locurile de joacă din parcuri și cartiere, aflate în curțile blocurilor sunt neîngrijite și reprezintă un pericol pentru sănătatea copiilor noștri.

Urmăriți și alte capitole din programul meu pentru orădeni: