Am avut șansă să vizitez încă din 1998 tări precum Olanda, Germania și Austria. Începând cu 2003, 2004 și 2006 am avut chiar posibilitatea să lucrez în Germania în timpul vacanțelor de vară din timpul facultății. Peste tot oamenii din orașele și satele în care am locuit foloseau bicicleta ca mijloc de transport. În 2003 mergeam zilnic la muncă într-un sat vecin cu o bicicletă pusă la dispoziție de angajatorul meu. Aproximativ 6 km între Vaterstetten și Parsdorf lângă München. În acea vară am parcurs peste 1.000 de km pe bicicletă. 3 luni de navetă dimineața și seara la muncă și înapoi, iar în week-end-uri 50 km sau chiar mai mult până în München pentru a vizita orașul. Atunci am realizat cât de important este să avem o rețea integrată de piste în oraș și în Zona Metropolitană.


Iată că suntem în 2020, iar în Oradea nu se poate pune problema unui concept integrat de piste de biciclete.

Acest lucru se va schimba în mandatul meu de primar. Pentru a fi sigur că nu voi uita ce am promis,îl am alături de mine, pe lista de consilieri locali ai PSD, pe Președintele Asociației PRO Bikers, Sebastian Miklo.
Sebi, așa cum îi spun prietenii, parcurge anual peste 2.000 de km pe bicicletă. Anul acesta a depășit deja chiar borna de 3.000 de km, deoarece pandemia a însemnat și mai mult timp la dispoziție pentru această activitate.
Îi mulțumesc lui Sebi pentru că a acceptat să se alăture echipei mele și îl asigur de tot sprijinul meu pentru proiectele propuse de el pentru cicliștii orădeni! Proiectele le puteți găsi mai jos și vă încurajăm să le îmbunătățiți și să le promovați!

Aceste piste înseamnă siguranță pentru copiii noștri, înseamnă încurajarea orădenilor de a lăsa mașina acasă în drumul spre și de la locul de muncă, deci în mod direct contribuie la descongestionarea traficului și la reducerea poluării. Folosirea bicicletei înseamnă mișcare, o viață mai sănătoasă și deci economii pe partea de cheltuieli cu sistemul public de sănătate!

Aici puteți găsi și recomandările Uniunii Europene cu privire la pistele de bicicletă în orașe și zone metropolitane!

  • Realizarea unui sistem de bike sharing, pentru încurajarea folosirii bicicletei și descongestionarea traficului în oraș. 10 stații de biciclete pentru un oraș verde.
    Piața Unirii
    Universitatea Oradea
    Muzeul Țării Crișurilor
    Piața Rogerius
    Lotus Center
    Prima Shop – Lotus 2
    Kaufland + centru comercial Borșului
    Gara Oradea
    Cetatea Oradea
    Iosia zona Ared – Prima
  • Realizarea unei aplicații cu o hartă integrată a pistelor de biciclete existente, a locurilor disponibile în stațiile de bike sharing și a self service bike.
  • Realizarea unei piste de biciclete care sa facă legătura între Oradea – Băile Felix – Băile 1 mai (aflată în lucru și aprobată în timpul guvernării PSD), dar și pentru conectarea celorlalte comune din jur Paleu, Biharia, Sântandrei, Nojorid, Oșorhei.
    Realizarea unei piste de biciclete care sa facă legătură între principalele obiective din oras: Piața Unirii, Cetatea Oradea, Muzeul Țării Crisurilor, Sinagoga Neologă Zion, Sinagoga Ortodoxă din Oradea, Aqua Park, Palatul Baroc, etc.
  • Realizarea de benzi speciale pentru biciclete unde partea carosabila permite, asigurând continuitatea acestor piste în tot orașul.
  • Realizarea de rastele pentru biciclete în locații aglomerate pe traseul pistelor existente.
  • Realizarea de self service bike, stații unde cicliștii își vor putea face mici reparații la biciclete (pana, să-și umfle rotile, mici reglaje la frâne, schimbător, etc. Realizarea a 3-4 astfel de service-uri, amplasate pe marginea pistelor de biciclete.
  • Realizarea de marcaje și delimitări clare între pistele de biciclete și trotuarul destinat pietonilor ( vopsele distinctive, borduri, etc)
    Iluminatul led al pistelor de biciclete pentru aasigura o siguranță suplimentară cicliștilor în timpul a nopții.

În 2019 Prefectul Ioan Mihaiu obținea acordul CNAIR pentru efectuarea unei piste de biciclete între Oradea și Sînmartin, pistă prevăzută de altfel în propunerea PSD pentru mandatul 2016-2020 și care putea fi executată de Primăria Oradea în parteneriat cu Primăria Sînmartin. Ea va fi realizată datorită CNAIR și a insistențelor fostului Prefect de Bihor. Aici

Urmăriți și alte capitole din programul meu pentru orădeni:

Câteva hărți cu retele de piste de biciclete din România:

Timișoara

București

Bacău

Constanța

Cluj-Napoca